Lijstjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu Lijstjes - Reisverslag uit Perth, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

Lijstjes

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

26 Maart 2013 | Australië, Perth

Hier zit ik dan, na meer dan 18300 km in de bus, vele Timtams, 5 zonnebrillen, een aantal (ahum..) mcdonalds ijsjes, 4 paar teenslippers/flipflops/thongs/jandals/sandals (waar van het laatste paar inmiddels ook kapot is), 206 dagen, 15 Boeken, heel wat milliliters zonnebrandcrème, een nieuwe paus, een nieuwe koning en tientallen extra facebookvrienden. 7 maanden.. Als ik terugdenk aan de eerste paar dagen in sydney lijkt het eeuwen geleden. Maar toch is het ongelofelijk snel gegaan. Time flies when your having fun!

Wat ik heb gemist:

- Jullie allemaal
- Korfballen
- Hema gebak
- Het korfbalveld
- De sporthal
- Kroketten
- Schaatsen
- Shoppen
- Hakken dragen
- Winter
- Hagelslag
- Eten met z'n allen
- Wintersport
- Zondagavonden om 7 uur (Ja echt.)
- Slapen met een dikke trui aan, capuchon op en sokken aan
- Nagels lakken
- Gewone handdoeken
- Krentenbollen (met kaas)
- Gehaktballen
- nog veel meer..

Wat me blij maakt alleen aan de andere kant van de wereld:

- Wie is de mol
- Een foto van papa, mama Koen en mij in Legoland
- Acda en de Munnik, Bløf, guus Meeuwis
- Boer zoekt vrouw (wat ze hier trouwens ook hebben :))
- De Lama's
- de video van de kampweek
- af en toe even Nederlands praten

Wat ik heb gedaan:
- Surfen
- Kajakken
- Duiken
- Snorkelen
- ECHT kamperen
- Didgeridoos maken
- Koeien melken (met de hand)
- Schaapsherden
- korfballen
- Sandboarden
- Over het strand crossen
- Kerst vieren
- Oud en nieuw vieren
- Luxe middag in het hotel :)
- Papa en mama ophalen
- Zitten op hotwaterbeach
- Blackwaterrafting
- Wandelen tussen/op vulkanen
- Gletsjer wandelen
- Korfballen
- Bungyjumpen
- Skydiven
- Nog meer korfballen
- Rugby kijken
- Meer snorkelen
- Abseilen
- Whaleshark swimming
- En natuurlijk nog heeel veel meer!

Dieren die ik heb gezien (buiten de wildlife parken om):

- Gigantisch veel (dode en levende) kangoeroes
- emoes
- koala's
- mcpies
- kookaburra's
- hagedissen
- een slang
- ratten
- kakkerlakken
- kikkers
- eagles
- vossen
- dingo's
- veel aparte vogels
- whaleshark
- rifhaaien
- euro's
- wallibies

Wat ik geleerd het tijdens mijn reis:

- Dat kiwi's super grappige en volledig gestoorde beesten zijn.
- Veel over het heelal.
- Dat ik nog meer over het heelal wil leren.
- Dat het soms best heel fijn is om alleen te zijn en geen rekening te hoeven houden met anderen.
- Dat het doms heel fijn is rekening te moeten houden met anderen.
- Dat ik in de bus zitten helemaal niet zo erg vind.
- Dat Australië een onvoorstelbaar groot land is.
- Dat wij (Nederlanders) een heel leuk land hebben.
- dat je in elk museum (maakt niet uit of het geschiedenis, kunst of chocola is) waar je inloopt iets Nederlands kunt vinden.
- Dat er niet alleen kangoeroes en wallibies bestaan, maar ook euro's.
- Dat als ik later kinderen krijg ik ze net zo wil opvoeden als mijn ouders bij mij hebben gedaan. (Jammer dat dat bij Koen soms een beetje mislukt is :P)
- Dat papa mama en Koen super zijn en ik ontzettend veel van ze hou! (Dat wist ik al wel, maar heb het nog eens goed bevestigd gekregen.)
- Dat geld/geen geld je best kan helpen met gelukkig/ongelukkig maken
- Dat we elkaar in Nederland, of laat ik het beperken tot Nijeven meer moeten knuffelen.
- Dat ik erg veel zin heb om Bevan en Rosa onze mooie club en ons geweldige dorp te laten zien.
- Dat je de beste wc's kunt vinden in museums. En vooral de art galleries.

Liefs en tot morgen!!

  • 26 Maart 2013 - 07:38

    Camilla:

    Je bent wallabies vergeten, haha :) Die heb je toch zeker wel gezien in t wild? Safe travels! Ik heb nog 3.5 maand te gaan :) x

  • 26 Maart 2013 - 07:42

    Milanne Buiten:

    En euro's.. Ben vast nog veel meer vergeten. Nog heel veel plezier!!x

  • 26 Maart 2013 - 07:43

    Lammita:

    Goede reis, veel slapen in het vliegtuig. Tot morgen. Gek wij gaan nog een dag werken weer slapen en jij begint nu al aan de terug reis. XXX

  • 26 Maart 2013 - 10:52

    Dineke Buiten:

    Goede vlucht en behouden thuiskomst fijne paasdagen op zijn Nederlands
    !
    Waarschijnlijk ga je al onze bijzondere tradities nu anders bekijken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Milanne

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 26219

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: