Kom maak plezier in het land van tofuuuuuuuuu! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu Kom maak plezier in het land van tofuuuuuuuuu! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

Kom maak plezier in het land van tofuuuuuuuuu!

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

02 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Kom maak plezier in het land van tofuuuuuuuuu! Het gaat er hier iets anders aan toeoeoeoeoeoeoeo!

De Tofu's, het eerste waar ik aan dacht toen ik Frazer zag. Een veganistische man met een baard, met onderaan zijnnbaard nog een vlechtje die erg van meditatie en yoga houdt. Voor de mensen die de Tofu's niet kennen: het is een kinder tv programme over een zeer milieubewuste veganistische familie met twee tieners :). Papa Tofu lijkt precies op Frazer. Frazer is niet alleen veganistisch (geen vlees, melk, yoghurt, botr enz.) maar hij eet ook geen caffeine (koffie, thee, chocola) geen knoflook, ui en pepers en hij drinkt geen alcohol. Saai eten? Ja best wel.. Het is niet eens het vlees dat ik echt mis, maar meer de boter en de eieren. De eerste twee maaltijden daarentegen bestonden uit fruitijs en waren verrukkelijk! Bevroren fruit in de blender met wat noten/pindakaas/kaneel erbij en smullen maar! Echt een aanrader! (Gebruik altijd banaan of mango om het een beetje smeuïg te maken :)). En de groentesapjes waren verassend genoeg ook best lekker.

Wat ik nog niet snap is waarom hij als veganist zonder auto boven op een berg is gaan wonen. Als je dan naar de stad wil is de zwaartekracht je grote vriend en ben je er in zo'n 45 min. Maar als je terug wil dan moet natuurlijk omhoog. Goede workout. En het voelt ook wel lekker als je dan thuis bent. Maar je woont nog steeds in Australie waar het in de zomer tussen de 30 en 40 graden kan zijn!

Een adere goede workout (die wel te doen is met hoge temperaturen) is yoga. We hebben verschillende soorten yoga gedaan. Mijn favoriet: acroyoga! Het is bijna hetzelfde als acrogym en je doet sommige oefeningen alleen en sommige in tweetallen. Ook hebben we veel gemediteerd, maar het mediteren dat zit er bij mij nog niet helemaal in. Ik snap nog niet echt wat precies het verschil is tussen mediteren en dagdromen en ben ook nog niet boven mezelf uitgestegen :P. (Niet dat dat de bedoeling is want Fraser is zelf vrij down to earth en benadert alles van de wetenschappelijke kant. Hij heeft Neuroscience gestudeerd en weet er dus ook veel vanaf.) Mijn favoriet in meditatie (die ik ook volledig snap) is positive thinking. Je schrijft dingen op je kaartje die je graag aan jezelf wil veranderen of die je graag zou willen zijn alsof het al waar is. Voorbeelden: Ik doe alles omdat ik het zelf leuk vind en wil! Ik hou van hardlopen en ben er super goed in! Het gaat erom dat het woordje niet er niet in voor komt en het klinkt alsof je honderd procent zeker van je zaak bent. Als je een aantal keer per dag even met deze kaartjes gaat zitten om ze te lezen en om je positieve gedachte in te beelden dan gaat het (als je er echt in gelooft) steeds beter in het echte leven. Ik realiseerde me dat ik dat eigenlijk al deed omdat mama mij dat geleerd heeft. Als je de perfecte doorloopbal wilt maken is het effectiever om het je in te beelden en te trainen dan te trainen en nog meer te trainen. Vroeger toen ik als klein kind nog in mijn bed plaste moest ik elke avond voor dat ik ging slapen denken: als ik moet plassen ga ik naar de wc. Je hersenen onthouden het woordje wc en je gaat naar de wc. Wat je dus niet moet denken is: 'Ik ga niet in mijn bed plassen.' Je hersenen onthouden dan bed plassen en de kans dat het overgaat is veel kleiner.' Zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, bedankt mam!! Ik ga zeker door met de kaartjes want door het op te schrijven werkt het nog beter!

Op dit moment verdient Fraser zijn geld voornamelijk met the laughing room. Mensen die bij elkaar komen om eens flink te lachen. De eerste keer waren we met 15 mensen en was het echt super geslaagd. Er zaten er een paar bij met een uitstekende lach waar iedereen door gaat lachen. De laatste 2 keer dat ik geweest ben was er niet veel aan. We waren met 5/6 mensen en het lachen werd een beetje nep. (Fraser zijn lach is overigens zo nep als het maar kan, hij doet zijn mond wijd open, zijn ogen dicht en zegt dan: 'Hahaha'.

Er zijn hier verschillende backpackers die komen en gaan dus het is altijd wel gezellig. Bijvoorbeeld als je de hot tub gaat schoonmaken. Ik zeg Try before you die: zeep in een bubbelbad doen!! Het is echt super leuk :)!

Mama wil in de toekomst minimaal 1 keer per week vegetarisch gaan koken en ik ben het daar helemaal mee eens. Afgelopen week heeft Frazer ons meegenomen naar de bios. Niet om een leuke komedie te kijken maar een gratis film over dierenleed in de veehouderij. Ik vond vegetarisch altijd al goed omdat het gewoon een stuk beter is voor het mlieu (voor 1 kilo vlees is ongeveer 15 000 liter water nodigmaar ik heb nu ook meer respect en begrip voor de 'het is zielig voor de dieren' kant.

Voordat ik me in de veganistische wereld van het positieve storte heb ik met een bustour de Great ocean road gereden en zijn we naar de Grampians geweest. Korte samenvatting: veel leuke mensen, ruige kust, enorme zandsteen pilaren (oa. De 12 apostelen), leuke verhalen, koala's!, bosbrand, gigantisch veel kangoeroes, feest in de bus, donuts, zelfgeorganiseerde bbq, nog wat feest, slapen, nog meer kangoeroe's, waterfallen, indrukwekkende rotsformaties, mist en in de bus naar Adelaide!

Zet allemaal in je agenda: 27 maart Milanne komt terug :D!!!!!!!

Liefs

  • 02 Maart 2013 - 23:28

    Johan En Mien :

    Staat in de agenda. We zijn benieuwd naar de laatste 3 weken. Liefs

  • 03 Maart 2013 - 00:44

    Ina:

    Geneit nog maar lekker van je laatste weken daar aan de andere kant van de wereld .... voor dat je het weet zit je alweer in het vliegtuig richting Nederland!!!

  • 03 Maart 2013 - 03:49

    Camilla:

    Over een maand zit je alweer thuis! Wat gaat dat hard zeg! Ik heb gelukkig nog 3 maanden meer dan jou, haha :)

  • 03 Maart 2013 - 07:59

    Lammita:

    Gisteren positive thinking met A2 gedaan, ik geloof dat het goed gelukt is. We hebben in ieder geval dik gewonnen van Stadskanaal. Ga vandaag gewoon wandelen van (off all placets) Bellingwolde naar oude Schans. Even met 2 benen in het hoge noorden.

  • 10 Maart 2013 - 00:50

    Marjet:

    Weer een leuk verhaal :). Echt superleuk, al die bijzondere mensen doe je ontmoet! Wat vliegt de tijd, je gaat alweer bijna naar huis.. Dat zal wel weer even wennen worden, maar het is denk ik ook weer heel fijn als je weet thuis bent. Geniet nog van je laatste werken!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Milanne

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 26219

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: