I'm a barbie girl! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu I'm a barbie girl! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

I'm a barbie girl!

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

23 September 2012 | Australië, Cairns

Zeg eens eerlijk: las jij de titel van dit verslag met een hoog stemmetje in je hoofd op het deuntje van het liedje van Barbie? Waarschijnlijk wel :-). Maar gelukkig heeft dat niks te maken met mijn verslag. Gisteren heb ik mijn eerste echte Australische Barbie (Australisch voor Barbecue) gehad! Nou ja, misSchien niet helemaal Australisch, want ik was met een Duitse en een Nederlandse, maar toch. In alle parken in Australië staan overal barbecues waar je vrij gebruik van kunt maken. Na alle boodschappen te hebben gedaan en een heerlijke salade in elkaar te hebben gezet zijn we naar the Lagoon gegaan en hebben gegeten. Op je blote voeten je kangoeroe vlees ophalen terwijl je 10 meter van de zee verwijderd zit en er tientallen vleermuizen boven je hoofd vliegen. Het toppunt van ons maal was het toetje: gekarameliseerde banaan met ijs!

Van het handje vol Nederlanders die ik heb ontmoet zijn er al 2 die korfballen! Het Nederlandse meisje waarmee ik gister heb opgetrokken heet Zöe, ze komt uit Buitenpost en speelt bij kv Flamingo's. Ze heeft samen met een paar Engelsen een korfbalteam opgezet in Sydney, Sydney City Redbacks! Als ik weer in sydney ben ga ik er zeker een kijkje nemen en meetrainen!!

Jullie hadden misschien al gemerkt dat ik mijn route heb veranderd. Eerst zou ik van Sydney naar Cairns reizen, maar in verband met het weer heb ik een vlucht geboekt naar Cairns en doe het andersom.

Toen ik hier aankwam was ik nog niet helemaal op mijn gemak. Het hostel was niet leuk. En aan de ene kant ben je inderdaad alleen, maar aan de andere kant zijn de enige plaatsen waar je echt alleen bent de wc en de douche (en dan nog kan iedereen je horen). Ik ben naar een ander hostel gegaan en hier is het erg gezellig! En ik lig alleen op een kamer. Eerst vond ik het niet leuk omdat je dan niet direct aanspraak hebt, maar het is eigenlijk toch wel fijn dat je echt helemaal je eigen gang kan gaan.

Nogmaals: ik vind het erg leuk als jullie reacties geven!! En als je een mail wil ontvangen bij elk verslag van mij dat online komt kan je je inschrijven voor de mailinglijst!!

Liefs Milanne

  • 23 September 2012 - 08:42

    Lammita:

    Nu zit dat liedje dus de hele tijd in mijn hoofd. Moest trouwens eerst aan die barbie van tv denken die krijgt een baby en dat wordt gevolgd. Ja je mist wat daar down under .Ik hoef geloof ik niet bang te zijn dat je niet goed eet (was ik eigenlijk ook niet) maar het lijkt me wel lekker vooral die entourage. Ik heb gisteren een dagje Nijeveense redbacks gehad, A1 en A2 dik gewonnen. Ik ga nog even verder met de plannen voor januari.

    XXX mama

  • 23 September 2012 - 12:12

    Herma:

    Hoi Milanne,
    Misleidend die titel boven je verslag, jij en "barbie" die link zou ik nooit leggen ;-)! Maar ik steek nog wat van je op zo! Leuke verslagen maak je en grappig dat je wereldwijd korfballers tegen komt.
    Groetjes Herma

  • 23 September 2012 - 23:42

    Ina:

    Hoi Milanne,
    Dit is de eerste keer dat ik reageer op je verhalen, terwijl ik ze allemaal heb gelezen hoor!!!
    Je schrijft erg leuk en volgens mij heb je het erg naar je zin daar!

    Groetjes uit Pesse (ook van de mannen hier in huis)

  • 24 September 2012 - 00:09

    Mien:

    He Milanne,
    Zie het helemaal voor me op het strand. Wij treken ondertussen ook richting zee. Ligniet met een cocktail bij het zwembad. Liefs

  • 24 September 2012 - 00:11

    Mien:

    Wel met een cocktail dus.

  • 24 September 2012 - 00:11

    Mien:

    Wel met een cocktail dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Milanne

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 26291

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: