Cape Trib - Reisverslag uit Daintree, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu Cape Trib - Reisverslag uit Daintree, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

Cape Trib

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

29 September 2012 | Australië, Daintree

Ongeveer een half uur na dat we waren vertrokken uit Cairns reden we langs de meest noordelijke Mc Donalds van Cairns. het teken dat hier de beschaving ophield. Een tijdje later kwamen we echt in de jungle, want er was geen bereik meer met mobiele telefoons of wifi. De afgelopen drie dagen ben ik naar Cape Tribulation geweest. Een plek waar het Daintree regenwoud en het Great Barrier reef elkaar ontmoeten.

Onze gids van de eerste dag was een echte Aussie. Hij praatte traag, was klein, had lang haar en zei na zo'n beetje elke zin: 'Noooo worries guys!' Nadat we gestopt waren bij een paar prachtige uitkijkpunten hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud (die onze gids trouwens op blote voeten deed). Hij heeft ons een paar kleurijke spinnen, krabben en andere beesten laten zien:-).

Aan het begin van de zomer dacht ik nog dat 's nachts als spook in het bos van Lhee zitten eng was. Maar toen ik woensdagavond in het busje stapte voor the rainforest nightwalk was iedereen angstig stil. Omdat de maan erg helder was was de voorspelling dat we (helaas) niet veel slangen, grote spinnen en andere grotere dieren zouden zien. Waar de wandeling van overdag nog gewoon op een pad was, was deze wandeling gewoon dwars door de jungle. Over boomstronken, langs de lianen, door de bosjes en over de rievierbedding. Nadat we een aantal dieren gespot hadden was iedereen enthousiaster en Fanatiek aan het zoeken. Uiteindelijk hebben we een aantal spinnen, vlinders en motten, een kikker, een hagedis achtig beestje, vogels, een soort grote rat, en een kleine slag gezien!

Ik ben er achter gekomen dat ik echt kan genieten van 'slecht' weer. Donderdag heb ik gekajakt op zee. Natuurlijk in een oranje kano, voor de 'Dutchie'. Op een gegevenmoment begon het te regenen, geweldig! Als je in het regenwoud bent moet het toch minstens 1 keer regenen! Toen we onze 5 kajaks bij elkaar hielden om van de door de gids zelffgemaakte chocolade cake te proeven hield de regen op. Na op de terugweg wat dieper in de zee de echte hoge golven verslagen hadden kwamen we voldaan weer thuis. Hongerig begon ik aan mijn Pizza, maar halverwege werd ik gestoord door een of andere wandelende tak van ongeveer 15 cm die op mijn arm kwam zitten!! Ook midden in de nacht kregen we bezoek van een ander soort. Er snuffelde een rat rond op onze kamer! 1 jongen was echt bang en sprong direct op het bed toen hij iets zag bewegen, we hebben in elk geval lol gehad. 's morgens werd ik gewekt door de enorme hoeveelheid regen die op ons dak kletterde.

Op de laatste dag heb ik ijs van tropische vruchten geproefd en krokodillen gezocht. Nadat we ongeveer 15 min in het busje zaten realiseerde ik mij dat ik mijn backpack niet bij me had! Die lag nog in de bagage kamer!! Oeps... We konden niet meer terug, omdat we dan onze boottocht zouden missen, maar gelukkig had de buschauffeur Meteen een oplossing, ze konden hem vadaag met de dagtour meenemen naar Cairns:-).

Morgen ga ik naar Redlynch om te wonen en werken bij een familie op een boerderij!

Liefs


  • 29 September 2012 - 09:07

    Marjet:

    Hey Milanne,

    Een heel avontuur, zo'n tripje naar de jungle! Wel stoer hoor ;)..
    Leuk om je verhalen steeds te lezen. Zo te horen heb je het erg naar je zin!
    Succes in Redlynch :)

    Liefs Marjet

  • 29 September 2012 - 11:03

    Lammita:

    Niets voor mij vrij kruipende slangen spotten. Ik wilde al niet meet voorop toen we een glimp van een slang op het vochteloerveen zagen.

  • 29 September 2012 - 11:07

    Marloes:

    Hey, leuk om te lezen! Nou ben ik niet zo'n spinnenfanaat....maar goed. Fijn dat je het naar je zin hebt! Ben benieuwd hoe het werk op een boerderij je bevalt, komt vast wel goed! X

  • 29 September 2012 - 11:13

    Nico:

    Spannend allemaal. Je wordt al een echte survivor. Veel plezier in Redlynch. Hoop dat het een leuk gezin is. X papa

  • 29 September 2012 - 13:32

    Sientje:

    Hoi Milanne,

    Wat een avonturen! Veel plezier in Redlynch!

    Groetjes,
    Sientje

  • 29 September 2012 - 16:00

    Dana:

    Hee Milanne!

    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt!
    Al die dieren was echt niks voor mij geweest, haha!
    Het is natuurlijk wel bijzonder om een keer te zien!
    Gelukkig dat je je backpack zo snel terug kan krijgen!
    Veel plezier in Redlynch! :)

    Xxx

  • 29 September 2012 - 17:02

    Jacolien:

    Hoi Milanne,
    Wat heb jij al veel mooie dingen meegemaakt daar in Australië. We lezen met plezier al je verhalen! Eerst al dat leuke surfkamp en daarna dan echt alleen op pad. Stoer hoor, ook nu weer de jungle in! Ik zat net nog gezellig naast je moeder naar A2 te kijken en over je avonturen daar te praten en die zou niet zomaar met je meegaan de jungle in! Gelukkig vertelde iemand haar dat er in nieuw Zeeland niet zoveel slangen etc zijn. Veel plezier verder, we zullen je blijven volgen en nu eerst succes met je nieuwe uitdaging op de boerderij!
    Groetjes,
    Jacolien en Herry.

  • 29 September 2012 - 21:46

    Mien:

    Super !!!!!!! Wij zijn weer in Grn. Stuur je een foto van onze kroko. Liefs en trots op je.

  • 30 September 2012 - 19:46

    Gerrie:

    Hoi Milanne

    Spannende avonturen beleef je in Australië. Ik heb het niet zo op ratten, spinnen en hagedissen. Heel moedig! Een tocht door de jungle vergeet je volgens mij nooit meer. Ik wens je heel veel plezier bij de familie in Redlynch. Ik hoop dat je nog veel leuke mensen ontmoet en dat je het erg gezellig hebt bij de familie.
    groetjes en nog veel plezier!
    Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Daintree

Milanne

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 26294

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: