Baby, baby, baby, oooh! - Reisverslag uit Redlynch, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu Baby, baby, baby, oooh! - Reisverslag uit Redlynch, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

Baby, baby, baby, oooh!

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

08 Oktober 2012 | Australië, Redlynch

Afgelopen week heb ik in huis gewoond bij Silke en Nyah. Silke is 20 jaar geleden vanuit Duitsland hierheen gekomen om te backpacken, ze kwam iemand tegen en is niet meer weg gegaan. (Niet mijn plan hoor :-) ) Nyah (ook wel Mrs. Bieber genaamd) is 10 jaar en is de dochter van Silke. Zoals misschien wel kan raden is ze helemaal weg van Justin Bieber. Ze hebben 2 paarden, een aantal fruitbomen en een prachtig huis. Mijn dag begint met poepscheppen en vegen, daarnaast doe ik allerlei klusjes in het huis en de tuin. Verder hebben we muffins gebakken, dvd's van Justin Bieber gekeken en probeer ik Nyah te leren jongleren.

Gisteren zijn Nyah en Silke vertrokken om een weekendje de bergen in te gaan. Nyahs vader werkt op een boot waarmee ze duiktours doen (duikboot?)! Hij kon een goede korting voor mij regelen en ben dus gister met hem de boot op gegaan om te gaan duiken! Op de boot zorgt hij met zijn gitaar en zijn praatjes voor het entertainment.

Op de boot heb ik meteen maar een zeeziekte pilletje genomen. Ik was m'n eigen vergeten, maar ze stonden al in een mandje aan het begin van de boot klaar. Helaas hebben ze niet veel geholpen, ik werd erg misselijk en uiteindelijk heb ik overgegeven. Niks nieuws voor de bemanning, want het hele achterdek stond vol met zieke mensen en er hangen op de hele boot bakjes met kotszakjes. Ik wou dat ik dat eerder had gedaan, want daarna voelde ik me weer prima. Helaas is het de hele dag bewolkt (en koud!) geweest, waardoor de kleuren onderwater een stuk minder mooi uit kwamen.

Met 20 kilo op m'n rug ging ik dan eindelijk de zee in. We mochten eerst even oefenen. Aan het begin had ik moeite met mijn ademhaling (wat ik normaal soms ook heb), gelukkig weet ik wat ik moet doen als ik niet goed ademhaal en ging het na een paar minuten weer prima. Toen kwam het 2e probleem: de druk op je oren. Neus en mond dichthouden en blazen! En dan hopen dat de druk in je oren en van het water weer gelijk wordt. Met een beetje moeite is ook dit goed gekomen en heb ik kunnen genieten van het prachtige koraal, vissen in allerlei kleuren en van een zeeschildpad!!!

Na de lunch zijn we naar een ander stuk van het rif gevaren. Daar heb ik gesnorkeld. Met het duiken zwom ik met 2 personen en een instructeur arm in arm, omdat het een introductie duik was. Met het snorkelen kon je doen wat je wilde. Een van de instructrices heeft ons een pijlstaartrog en zeekomkommer laten zien :-). Moe en voldaan kwam ik uiteindelijk in het hostel waar ik al eerder had gezeten. Verrast keek iedereen op dat ik er weer was. Die avond hebben we gezellig tv en films gekeken. Vandaag ga ik weer terug naar Redlynch.


Wist je dat...

- de theorie van de warme en koude doucheknop hier anders is?Ik heb al heel wat keren gehad dat ik de koude knop open moest draaien als het te koud was (dus het warmer moest worden) :\
- Het fruit dat hier aan de bomen hangt allemaal tropisch fruit is; star apples, star fruit, jack fruit kokosnoten en mango's!! Erg lekker allemaal :-D.
- mijn Ipad op deze reis al erg veel gebruikt is? En niet alleen door mij! Elk moment dat de Ipad vrij is grijpt Nyah haar kans om haar favoriete spelletjes te spelen :-).
- ik mijn visum binnen een dag had? En Geert Wilders er een maand op heeft moeten wachten. Hopelijk vind hij het hier net zo leuk als ik en blijft hij hier.
- dat best zou kunnen omdat opvallend veel Australiërs racistisch zijn?
- Silke onderzetters heeft van Menu, die Mama elke keer in een designerwinkel weer bekijkt omdat ze ze zo leuk vind?
- Zoë en ik geen goed engels woord konden vinden voor 'gezellig'? En we 'inkakmomentje' hebben vertaald als 'inpooptime' en 'inkackezeit'? En wij natuurlijk helemaal dubbel lachen terwijl niemand ons begreep?
- Ik op een middag waarop ik niets te doen had heerlijk Boer zoekt vrouw heb teruggekeken?! Lang leve uitzendingemist!!
- wij hierhet kampweekspelletje waarbij je aan de tafel zit, allemaal je handen moetkruisen en dan om de beurt op tafel moet slaan spelen? Alleen dan wel met goon.
- goon de goedkoopste drank is die ze hier verkopen, en die iedereen hier drinkt? Het is chemische wijn, dus niet van druiven.
- alles hier duur is, behalve de softijsjes bij de Mcdonalds?!!! Die zijn namelijk maar, hou je vast, $0,30!! Dat is maar €0,24!!
- ze hier nog nooit hadden gehoord van WERELDdierendag? Nyah wil het wel in gaan voeren :-). Maar afgelopen 5 oktober hebben we gewoon lekker kangoeroe gegeten!
- ik bijna jarig ben??!!!!!!
- ik dan heel misschien iets minder geschokte gezichten krijg als ik vertel hoe oud ik ben?

Liefs

  • 08 Oktober 2012 - 12:52

    Lammita:

    Echt iets voor jou al dat fruit. Ik merk het hier duidelijk. De druiven en appels blijven liggen
    Xxx

  • 09 Oktober 2012 - 03:59

    Milanne Buiten:

    Helaas is het nu alleen het seizoen voor de star apples, de rest heb ik uit de diepvries geproefd :)

  • 15 Oktober 2012 - 10:09

    Klaasje En Henk Slagter:

    Milanne,
    Vandaag ben je dan echt jarig. Hartelijk gefeliciteerd en een heel fijne dag gewenst. Fijn dat het je zo goed bevalt. We genieten van je verslagen. Een engels woord voor gezellig is volgens ons cosy" maar dat zul je wel al uitgevonden hebben.
    Nogmaals fijne dag, fijne tijd en groeten van Klaasje en Henk S

  • 15 Oktober 2012 - 10:21

    Klaasje En Henk S:

    Sorry het is cozy denken we.
    K en H S

  • 15 Oktober 2012 - 14:44

    Alie Schrotenboer:


    hallo millanne
    gefeliciteerd met je verjaardag,proost
    leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    lieve gr henk nienke alie

  • 15 Oktober 2012 - 14:44

    Alie Schrotenboer:


    hallo millanne
    gefeliciteerd met je verjaardag,proost
    leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    lieve gr henk nienke alie

  • 16 Oktober 2012 - 20:34

    Lidy :

    Hoi Milanne,

    Fijn dat je zo'n leuke verjaardag gehad hebt(nog gefeliciteerd!!) Deze herinneringen pakken ze je nooit mer afGr. Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Redlynch

Milanne

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 26293

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: