The Charlesworth family - Reisverslag uit Maleny, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu The Charlesworth family - Reisverslag uit Maleny, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

The Charlesworth family

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

01 December 2012 | Australië, Maleny

De familie Charlesworth woont in een klein dorpje Kenilworth ten westen van Noosa, in een super leuk blauw Pippi Langkous huis. De familie bestaat uit Darren; een superaardige dikke luie didgeridoomaker, Carlie; lieve vrouw baas van de fish & chips shop in town van het huishouden en van de kinderen, Kai; 14 jaar, een echte school en ouders hatende puber die de hele dag met zijn Xbox speelt en drumt, maar als hij dan even iets anders doet wel heel aardig en grappig is, Bodi; 13 jaar, mijn basketbal maatje en een super jongen, Jarrah; 8 jaar, liegt 80% van wat hij verteld, praat op 2 manieren: zeurend of schreeuwend, Leif; 6 jaar, speels jongentje van 6 jaar, Jasper: de hond, ontsnapt elke week een paar keer en loopt dan midden overstraat naar de fish&chips shop. Verder is er nog de Nieuw Zeelander Leo, die overigens al 8 jaar in Australië leeft.

Ik heb vooral in huis en in de tuin gewerkt, en na schooltijd met de jongens gebasketbald. Er zijn een aantal freshwaterholes in de omgeving waar we in hebben gezwommen (en waarvan we het water overigens gewoon dronken). Darren heeft een vriend waar hij veel tijd bij doorbrengt. Hij heet Widy, hij heeft zijn eigen huis gebouwd en aan de rivier heeft hij een cabin inclusief boomhut voor iedereen die er maar wil slapen. Zoals vele mannen heeft hij rond zijn vijftigste een motor gekocht. Een Harley Davidson, en ik heb bij hem achterop gezeten! Widy heeft lang haar en een baard, want je een Harley hebt moet je natuurlijk ook je baard laten staan. Hij en zijn vrouw zijn streng christelijk. Zijn ene dochter is net getrouwd en zijn jongste zoon en dochter (8 en 10) krijgen homeschool van hun moeder. Super aardige relaxte mensen. Ik heb hier gemerkt dat de mensen die het vaakste zeggen dat het wel goed komt, no worries, happy days en dat geld niet belangrijk is het meest gestrest zijn van allemaal.

Vrienden van Widy die ook streng christelijk zijn zijn in mijn ogen een beetje doorgeschoten. Ze gaan met een caravan verhuizen naar Tasmanië omdat er volgens hun in de bijbel staat dat de islam de wereld over gaat nemen. Binnenkort valt Indonesië volgens hun Australiëbinnen en Tasmanië is de veiligste plaats. Hij beweerd dat Obama de Duivel is (iedereen was gechokt toen hij dat zij) en dat wij er in Europa helemaal slecht aan toe zijn.

Ik ben met Darren 2 keernaar de Eumundi markt geweest. Een stuk leuker dan met Justin. Uiteindelijk ben ik thuisgekomen met een gratis tekening van mijzelf en hebben we met de didgeridooband gesproken die er speelde en een cd van hun gekregen!

Wist je dat:
- Ik de Australische skyradio heb gevonden: The best mix of the 80s, 90s and now!
- Mijn naam alleen uitgesproken kan worden en onthouden wordt door Nederlanders en Duitsers? Bij Darren en later in the bush noemden ze me snowy en smiley (Cyrus), of gewoon lekker makkelijk sis of mate.
- Er hier opvallend veel witte auto's zijn
- Er drie verschillende benamingen voor teenslipper zijn in de Engelse taal? Flip flop (Engels), sandal (Amerikaans) en thong (Australisch)
- We in de truck van Darren geen airco hadden, maar wel vloerverwarming ( van de motor)?
- Ik na 5 weken wel even genoeg Didgeridoos gehoord heb?
- Carlie laatst thuis kwam van de winkel met de boodschappen in een doos waar op stond: '12 rollen beschuiten'! Van de Aldi.

• 01 December 2012 - 23:51

Lammita:

Dat is wel heel apart een doos van de Aldi. De meeste mesen vliegen daar tch heen. dan neem je meestal geen doos mee.