Mooi hè, alles -Loesje - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu Mooi hè, alles -Loesje - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

Mooi hè, alles -Loesje

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

01 December 2012 | Australië, Dubbo

Als ik de afgelopen 2 weken internet had gehad dan had ik niet elke avond pool gespeeld, hadden we niet allemaal elkaars taal proberen te leren (wat voor mij het makkelijkste was, want de talen die geleerd werden waren frans, duits, Australisch, Amerikaans en Engels), hadden we niet de hele nacht naar de sterren liggen kijken en hadden we niet elke dag dubbel gelegen terwijl we met 5 personen de afwas deden. En toch is het eerste wat je doet als je thuis bent achter de computer duiken (of zoals Jarrah en Kai achter de Xbox met je smartphone in je hand). interessant...

De afgelopen 2 weken ben ik met Darren, Leo, Kai en Jarrah naar een boer in de outback geweest. Lindsday en Cheryl hebben een gigantisch stuk land van zo'n 6000 acre, veel verschillende dieren en nog vier andere backpackers. Stephen uit de VS, Simon en Yannick uit Duitsland en Elody uit België. Al met al , een dolle boel.

De reden dat we daar waren was om nieuwe didgeridoos uit het bos Te halen. Maarliefst 400 stuks. Darren zaagde de bomen met een kettingzaag af op schouderhoogte en aan de onderkant en wij mochten ze naar de oude landrover brengen. het liefst zonder te verdwalen, wat niet altijd lukte. De eerste keer was ik met Stephen en we verdwaalden. na plannen bedacht te hebben hoe we elkaar zouden vermoorden om op te eten als we verhongerden vonden we Darren terug. Uiteindelijk terug bij de landrover stapten we achterin opweg terug naar huis. Om nog wat kangoeroes en emoes te spotten, net een safari in Afrika. Super mooi allemaal. Maar na een minuut stopte Darren want er was iets mis met de auto, lekke band! Omdat er geen bereik was konden we niemand bellen. er is een radio verbinding van de auto met het huis, maar iedereen in huis was bezig met zijn/haar middagdutje. uiteindelijk hebben stephen en ik maar besloten om er een workout van te maken en zijn we hardlopend terug gegaan.

Verder bestond het leven op de boerderij uit 's morgens een of twee koeien melken, metde hand, zodat er melk was om te drinken. Kijken of de kippen eieren hebben gelegd en de broedende kalkoenen checken op baby's. 'S middags werden de kippen en kalkoenen uit de hokken vrij gelaten. Gevolg: je moet ze 's avonds vangen om ze weer terug in hun kooi te stoppen. Als je ooit van plan bent kalkoenen te vangen doe dit dan niet samen met een 8 jarige jongen die de kalkoenen opjaagd maar als het er op aan komt ze niet aan durft te raken. Verder heb ik samen met Lindsday en hond spongebob voor schaapsherder gespeeld en de schapen even zes km verderop gebracht. Natuurlijk wel anno 2012 op een quad. De wol van de schapen wordt verkocht, maar voor die tijd moet het in grote pakketten worden geperst. Eerst hebben we met een aantal personen de poep uit de wol gehaald en daarna hebben Elody en ik ervoor gezorgd dat er zoveel mogelijk wol in een pakket kwam.

Dan is er nog zoiets interessants. Waarom doen mensen dingen die ze niet leuk vinden terwijl ze het niet hoeven te doen. Er zijn twee dingen die ik niet heb gedaan en waarvan een aantal zeiden dat moet je doen want het is niet heeeel erg! Ik heb niet gekeken hoe de jongens de nek van een schaap omdraiden en hem door de keel sneden vervolgd door het schoonmaken van de ingewanden, en ik heb me niet laten prikken door tien bijen om te voelen hoe een imker zich voelt. Niet heeel erg is nog steeds erg en niet leuk. Dus waarom zou ik dat willen zien.

Wat super leuk is aan deze boerderij is dat ze zichzelf in veel dingen kunnen voorzien. 'S morgens een ontbijtje met zelfgemaakte jam, honing Lindsdays bijen of cornflakes met verse melk, Cheryl bakt haar eigen brood, s'middags wordt er een schaap geslacht dat 's avonds op de barbie ligt, het regenwater wordt gebruikt om te drinken af te wassen en te douchen en de wc wordt doorgespoeld met water uit een klein meertje.

Ik heb totaal niets meegekregen over The voice of Holland. Maar niet getreurd, want australië was de afgelopen weken inde ban van the X factor, en wij van Jason Owen. Het dichtstbijzijnde plaatsje vanaf de boerderij is Albert. Albert bestaat uit een pub en een tankstation (beide in handen van meneer Owen) en heeft zo'n 15 inwoners waarvan Jason er een is! Cheryl werkt een aantal dagen in pub en kent meneer en mevrouw Owen en Jason goed. Jason deed mee aan de X factor en tot ieders verbazing schopte hij het tot in de finale! De middag dat wij aankwamen zijn we wat gaan drinken in de pub voordat we naar de boerderij gingen. En wat bleek, Jason was die morgen samen metMel B (spicegirls) en een cameraploeg naar Albert gekomen, helaas. Maandagavond 19:30, iedereen zit klaar voor de tv en dan valtde stroom uit. Balen! Maar gelukkig is de verbinding met alles hier slecht en hebben ze een 2e tv die een uur achter loopt!! De volgende dag is de uitslag. De buren komen over omdat ze geen tv hebben en iedereen wacht in spanning af. Jason wint niet. Dan belt Kenilworth om te vragen wie er gewonnen heeft. Weten ze dat niet dan? Nee, want het is daar een uur vroeger. En X factor wil natuurlijk overal op primetime uitgezonden worden!!

Tussen het werken door heb ik veel lol gehad met de andere backpackers. We zijn er 's morgens vroeg met de landrover op uit getrokken om de zonsopgang te bekijken, we hebben veel pool gespeeld en een avond gewoon alleen naar de sterren gekeken.

Liefs

• 01 December 2012 - 23:49

Mien :

Mooie verhalen. En nu? Ben benieuwd. Liefs

• 01 December 2012 - 23:57

Herma:

Hoi Milanne, wat heb je weer veel meegemaakt, echt genieten!! Vooral de "superleuke" dingen doen! Ik geniet met je mee! Ik ben vanavond met je moeder uit eten geweest, erg gezellig en heerlijk gegeten en natuurlijk veel gekletst ;-)!
    Groetjes Herma

• 02 December 2012 - 02:02

Milanne:

Er zijn hier ook aldis mam. Maar het was wel grappig om een doos met nederlandse tekst te zien :).. X

• 02 December 2012 - 10:09

Joan, Bert En Sanne:

Dag Milanne, we gneieten van je verhalen omdat ze uitstralen dat jij ook geniet.
    Zo wordt iemand in een half jaar volwassen !!
    Hartstikke leuk man. En ook voor de rest van de tijd nog heel veel plezier en nog veel meer boeiende bagage!!
    Groet van Joan en Bert en een dikke kus van Sanne.

• 02 December 2012 - 12:06

Dineke Buiten:

Wat geweldig allemaal.
    Wat krijg jij in een half jaar veel bagage in je rugzak, waar je hele verdere leven mee verder kan.
    Veel plezier!