Kia ora! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Milanne Buiten - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Milanne

Blijf op de hoogte en volg Milanne

15 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Westport

Na 4 maanden in hostels en bij mensen thuis kon ik het nieuwe jaar heerlijk beginnen in m'n eigen kamer, badkamer, tv en met heerlijke grote normale handdoeken (ik heb van de reis handdoekjes mee). Mijn laatste middagje alleen heb ik genoten van het zwembad, de tv en een maskertje voordat ik dan eindelijk papa en mama op kon gaan halen van het vliegtuig. Heerlijk om ze weer te zien!

Terug in het hotel bleken papa en mama niet alleen te zijn. Er waren namelijk ook nog een nieuwe Iphone en een (onderwater) filmcamera. Die laatste moest meteen maar even getest worden. Na een paar dagen in het hotel om bij te komen van de jetlag hebben we dan ook een auto gehuurd en zijn we naar de Coromandal gereden waar we een kayak tocht op zee hebben gemaakt. Lui als wij zijn hebben we ook nog een stuk gezeild. Gezeild? Ja gezeild, de kiwi gids had een zeil mee die aan de peddels werd geknoopt en omhoog werd gehouden. Mooi even tijd dus om te kijken of de onderwater camera ook tegen water kan. (Hij doet het :)). Ook het laatste item heeft een prominent plaatsje in onze trip. De eerste 3 dagen hebben we al 2 keer bij de Mcdonalds gezeten omdat 'de koffie zo lekker is' , jaja, die jeugd van tegenwoordig is gewoon verslaafd aan internet. En dan wordt Koen natuurlijk meteen even gewhatsappt dat we bij de Mac zitten zonder hem :p. Gister regende het de hele dag, en vandaag zag het er niet beter uit. We moesten dus even uitzoeken waar we het beste heen konden gaan in verband met het weer. Zegt mama: 'Een ding, ik wil in ieder geval naar een Mcdonalds!' (En dan kom je natuurlijk nergens een mcdonalds tegen.)

7 januari hebben we onze camper opgehaald en zijn op weg gegaan naar de Waitomo caves om te blackwater raften. Allemaal kregen we een wetsuit inclusief sokken en schoenen, een helm met licht en een band om de grotten mee in te gaan. Het grootste deel van de grotten staat onder water waardoor we in onze banden konden gaan zitten genieten ( als je de kou een beetje kon negeren) van de gloeiwormen boven je. Wat soms onderbroken werd door een watervalletje waar de achterstevoren af moest springen met de band stevig tegen de kont gedrukt.

Na de koude grotten zijn we naar de kokende modder plassen en spuitende geisers in Rotorua geweest. Allemaal erg leuk en aardig, maar door al die vreemde dingen die de aarde hier omhoog duwt stinkt het hier wel vreselijk. Naar zwavel, oftewel: rotte eieren. Jongens die stinkbommen leuk vinden/vonden zullen hier erg gelukkig zijn. Voor de rest van de mensen: je went eraan. Dat moet ook wel want er wonen nog aardig wat mensen waaronder maori's. een van de Mãori dorpen waar nog mensen wonen is Wakarewarewa. dit dorp bestaat uit stinkende hotpools en huizen. De mensen koken in een soort stoomovens in de grond (die dus werken op aardwarmte) en in een meertje waar de temperatuur van het water boven het kookpunt is. De maaltijden die ze hier maken noemen ze hangi. meals. Wij hebben in het restaurant een heerlijke hangi pie en een hangi maiskolf gegeten. En ze koken niet alleen met behulp van de aardwarmte, ze hebben ook een gezamenlijke badplaats. Na al dit hete stinkende gebeuren hebben we 's avonds zelf ook maar een lekker modderbad genomen.

De eerste dag dat we weer weg waren uit Rotorua kwam papa in de supermarkt aanzetten met eieren (typisch... Hij had denken wij heimwee aan de geur.. Vroeger vast ook veel stinkbommen afgevuurd!?) het volgende avontuur was de Tongariro alpine crossing. Normaal 7 á 8 uur wandelen langs en over vulkanen. Helaas is er onlangs een vulkaan uitgebarsten in het gebied van de wandeltocht waardoor we na ongeveer 3 uur weer om moesten keren ennterug moesten lopen. Ook het weer werkte eerst niet helemaal mee. Vrijdagmorgen om 5:45 zou een shuttle busje ons naar het begin van tocht brengen. Om 5:40 stond iedereen klaar,ar toen kregen we ven de parkeigenaar te horen dat het weerbericht er niet goed uitzag maar dat op zou klaren aan het einde van de morgen. De 2e poging was dan ook om 9:40. Helaas weer geen goed nieuws en dus was het wachten tot de volgende dag. Zaterdag was het uitstekend weer en hebben we een supermooie wandeling gemaakt.

Wie is de mol? Geen idee! Ik weet niet eens wie er meedoen! Een aantal jaar geleden hebben wij met een aantal Wie is de mol? fans ons eigen 'Wie is de mol?' gespeeld. Die Sven Jonker kan dan wel goed korfballen, maar vuile spelletjes spelen en samenspannen met de mol Kevin Strijker in de finale tegen mij is hij ook erg goed in ;). Als ik thuis ben ga ik alles terug kijken, dus facebook vrienden:'Zet niets op facebook over 'Wie is de mol?'!!

Wat ik het mooiste vond van mijn reis tot nu toe? Tot een week geleden zou mijn antwoord zijn: 'Het was allemaal leuk en allemaal anders.' Maar ik denk nu toch dat ik weet wat ik het mooiste/leukste vond. De kokende modderpoelen, kokende meertjes en de vulkanen. Zelfs als ik de filmpjes terugkijk kan ik nog steeds niet geloven dat er echt kokende modder uit de grond kwam (filmpje staat op facebook). En wandelen over de vulkanen vond ik ook erg bijzonder.

Inmiddels hebben we onze Noordereiland trip afgesloten en zitten we op het zuidereiland!

Liefs

  • 15 Januari 2013 - 09:10

    Lammita:

    Ik heb zelfs een knipkaart van de Mac. 6 knipjes 1 koffie gratis.

  • 18 Januari 2013 - 08:17

    Dineke Buiten:

    Heel veel plezier,papa en mama inmiddels weer naar huis?
    Sterkte bij het weer opnieuw afscheid nemen na zo'n geweldige trip.
    En natuurlijk smakelijke koffie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Westport

Milanne

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 26296

Voorgaande reizen:

04 September 2012 - 30 November -0001

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: